Skip to content

Manager Logistics

Hybrid
  • Utrecht, Utrecht, Netherlands
Operations

Je bent verantwoordelijk voor het managen en verbeteren van wereldwijde transport, 3PL en fulfilment-partner performance; Ook draag jij je steentje bij aan het verbeteren van onze gehele supply chain.

Job description

JOIN ALPINE HEARING PROTECTION AND HELP BUILD THE #1 HEARING PROTECTION BRAND WORLDWIDE

Alpine Hearing Protection groeit hard, bouwt aan het #1 merk in Gehoorbescherming wereldwijd en kent een hoge duurzaamheidsambitie (onlangs B-Corp certified). De missie van Alpine is heel helder: zoveel mogelijk mensen beschermen tegen onnodige gehoorschade en hun hele leven laten genieten van geluid. Onze wereld wordt namelijk luider en luider, met meer irritant en ook schadelijk geluid en méér dan 1 miljard mensen lopen risico op onomkeerbare gehoorschade.


Alpine heeft als wereldwijde marktleider een breed assortiment voor alle leeftijden: van babies tot volwassen. We zijn verkrijgbaar in meer dan 50 landen en te vinden bij bijna alle grote retailers, zoals Etos, Ahold, Boots, DM, Rossmann/Kruidvat, Meijer, Walmart. Alpine heeft daarnaast 5 succesvolle webshops in de belangrijkste geografieën en is verkrijgbaar op de grote marketplaces zoals Amazon en Bol. Tot slot en onmisbaar in onze missie, je komt ons tegen op alle grote live events en festivals, zo zijn we exclusief partner bij Formule 1 & Moto GP, beschikbaar in bijna alle grote concertzalen (zoals de Ziggo dome, Afas Live, Stade de France) en alle grote festivals (van Lowlands tot BST Hyde Park London tot Sziget Hongarije tot Rock en Seine)


Oftewel: een enorm dynamische en uitdagende omgeving als je op zoek bent naar een nieuwe job binnen supply chain en logistiek.

Job requirements

De rol: Manager Logistics

Alpine werkt nauw samen in een breed netwerk van en met externe logistieke dienstverleners voor zowel verzendingen binnen het distributiecentra als voor B2B- en B2C-verkoop. Als Manager Logistics speel je een cruciale rol in het ontwikkelen, begeleiden en monitoren van onze transport en warehousing wereldwijd. Je focus ligt op het waarborgen van voldoende capaciteit, kostenefficiency, duurzaamheid en uiteraard de performance op de afgesproken KPI’s van onze B2B en B2C partners.


Alpine heeft een wereldwijd distributienetwerk (Retail, Online, Events) met diverse productielocaties in Europa en Azië, en ongeveer 10 logistieke hubs. Als sterk groeiend bedrijf met deze uitgebreide logistieke footprint zijn we continue onze logistics aan het doorontwikkelen. Jij kunt hierin een belangrijke initiërende rol pakken en daarmee ook een eigen strategische roadmap creëren. Door onze snelle groei zijn er voldoende doorgroei mogelijkheden binnen en buiten onze Operations department.


Jouw verantwoordelijkheden:

  • Managen en verbeteren van wereldwijde transport, 3PL en fulfilment-partner performance op de afgesproken contractuele KPI’s.
  • Beheren van alle overige hubs in Europa en Noord-Amerika, inclusief assemblagepartners.
  • Verbeteren en ontwikkelen van onze supply chain / logistieke operatie: zoeken naar nieuwe partners, nieuwe locaties, verbeteren van kosten efficiëntie, verbeteren voorraadbeheer en levertijden, zorg dragend voor voldoende capaciteit, initiatieven ontwikkelen om onze CO2 footprint in de keten te verlagen.
  • Nauwe samenwerking met interne afdelingen, inclusief ondersteuning bij onze uitgebreide innovatie roadmap en algemene verbeterprojecten binnen operations.


Wat vragen we van jou?

Je hebt een passie voor supply chain en data, en je bent nieuwsgierig naar wat consumenten en shoppers motiveert om voor A-merkproducten te kiezen. Je hebt relevante kennis 3PL logistics en transport, idealiter binnen FMCG en kennis van export/ Douane processen. Daarnaast hou je er van om data-driven te werken en beschik je over goede analytische en ook communicatieve vaardigheden.


  • Minimaal 5 jaar relevante ervaring binnen de logistieke operatie, bij voorkeur binnen FMCG
  • HBO/WO opleiding binnen Supply chain, logistiek of relevante studie
  • Analytisch, project managent skills, IT savvy, goede communicatieve vaardigheden
  • Je spreekt Nederlands & Engels


Wat krijg je van ons?

Naast een sterk basispakket, bieden we geweldige voordelen zoals:

  • Goede doorgroeimogelijkheden en trainingsbudget
  • Onderdeel van een fantastisch, ambitieus team met vele jaarlijkse uitjes, zoals zeiltrip, company overnights, kerstfeest en nog meer
  • Gratis kaartjes voor de vele toffe races en festivals waar Alpine staat
  • Gratis lunch twee keer per week op kantoor. Wekelijkse gratis company work-out

Meer informatie over Alpine als werkgever vind je hier.


Wij zijn in december verhuisd naar een compleet nieuw ingericht kantoor aan de Europalaan in Utrecht. Via deze link meer informatie over ons nieuwe kantoor.


Klaar om impact te maken?

Ben jij klaar om bij te dragen aan onze missie: het #1 merk worden in gehoorbescherming wereldwijd!? We horen graag van je door middel van jouw sollicitatie op de functie van Manager Logistics bij Alpine.

or

Apply with Linkedin unavailable
Apply with Indeed unavailable