Skip to content

Global Supply Chain Improvement Specialist

  • Hybrid
    • Utrecht, Netherlands
  • Operations

Job description

JOIN ALPINE HEARING PROTECTION AND HELP BUILD THE #1 HEARING PROTECTION BRAND WORLDWIDE 

Alpine Hearing Protection groeit hard, bouwt aan het #1 merk in Gehoorbescherming wereldwijd en kent een hoge duurzaamheidsambitie (onlangs B-Corp certified). De missie van Alpine is heel helder: zoveel mogelijk mensen beschermen tegen onnodige gehoorschade en hun hele leven laten genieten van geluid.   Onze wereld wordt namelijk luider en luider, met meer irritant en ook schadelijk geluid en méér dan 1 miljard mensen lopen risico op onomkeerbare gehoorschade.  

 

Alpine heeft als wereldwijde marktleider een breed assortiment voor alle leeftijden: van babies tot volwassen. We zijn verkrijgbaar in meer dan 70 landen en te vinden bij bijna alle grote retailers, zoals Etos, Ahold, Boots, DM, Rossmann/Kruidvat, Meijer, Walmart. Alpine heeft daarnaast 5 succesvolle webshops in de belangrijkste geografieën en is verkrijgbaar op de grote marketplaces zoals Amazon en Bol. Tot slot en onmisbaar in onze missie, je komt ons tegen op alle grote live events en festivals, zo zijn we exclusief partner bij Formule 1 & Moto GP, beschikbaar in bijna alle grote concertzalen (zoals de Ziggo dome, Afas Live, Stade de France) en alle grote festivals (van Lowlands tot BST Hyde Park London tot Sziget Hongarije tot Rock en Seine).

Job requirements

Over de rol: Global Supply Chain Improvement Specialist

Alpine groeit hard, en binnen ons Operations-team geldt één helder motto: onze operatie mag nooit de bottleneck zijn voor die groei. Daarom breiden we het team uit en investeren we in versterking. We zijn op zoek naar een Global Supply Chain Improvement Specialist die met ons meebouwt aan een toekomstbestendige, efficiënte supply chain.

 

In deze rol speel je een sleutelrol in het analyseren en verbeteren van onze wereldwijde supply chain – van klant tot fabriek. Je werkt mee aan strategische verandertrajecten en optimaliseert processen binnen onze distributiekanalen: Retail, Online en Events, met productielocaties in Europa en Azië en logistieke hubs in onder andere de VS, Canada, UK en Benelux. Je analyseert processen, identificeert knelpunten en realiseert concrete verbeteringen in samenwerking met teams als Sales, Productinnovatie en Logistiek. Je draagt bij aan het slimmer inrichten van onze keten en werkt nauw samen met collega’s van Front Office, Demand & Supply en Logistiek Management.

 

Jouw verantwoordelijkheden:

  • Werk mee aan strategische verandertrajecten en de inrichting van onze wereldwijde supply chain.

  • Analyseer en verbeter processen van klant tot fabriek.

  • Ontwikkel en implementeer oplossingen voor een efficiënte end-to-end supply chain.

  • Signaleer knelpunten en voer verbeteringen door in de dagelijkse operatie.

  • Werk nauw samen met teams als Sales, Productontwikkeling en Logistiek.

  • Houd de voortgang van verbeterprojecten bij en deel inzichten met het team.

 

Wie ben jij?

Je hebt een passie voor het verbeteren van operationele processen – waarom moeilijk doen als het ook slim en efficiënt kan? Je bent nieuwsgierig naar wat consumenten en retailers beweegt om voor een premium A-merk te kiezen, én naar hoe we die producten op de juiste plek krijgen. Je weet verkoopinzichten te combineren met data en vertaalt dit moeiteloos naar concrete verbeteringen in de supply chain. Samenwerken met collega’s uit verschillende disciplines geeft je energie, en daarnaast houd je van de dynamiek en afwisseling die komt kijken bij een snel groeiend bedrijf, met een fantastisch jong en energiek team!

 

Wat we van jou verwachten?

  • Afgeronde HBO/WO opleiding, supply chain management / logistiek of bedrijfskunde.

  • Circa 3-4 jaar supply chain werkervaring in een FMCG bedrijfsomgeving.

  • Data analyse skils/gedreven; en affiniteit met IT zoals ERP, CRM en WMS systemen 

  • Hands on mentaliteit icm abstract denkvermogen 

  • Minimaal 32 uur per week beschikbaar 

  • Uitstekend niveau in spraak en schrift van de Nederlandse- en Engelse taal.  

 

Wat bieden wij?

Werken bij Alpine betekent werken voor een bedrijf dat écht impact maakt. Als B-Corp gecertificeerd bedrijf zetten we ons in voor zowel de planeet als de mensen. Innovatie staat bij ons centraal: we zijn constant bezig om onze producten en operatie te verbeteren. Bij ons krijg je de kans om je Supply Chain skills verder te ontwikkelen en direct bij te dragen aan een merk dat het verschil maakt, niet alleen voor consumenten maar ook voor de wereld om ons heen.

 

Naast een goed basispakket, bieden we geweldige voordelen zoals:

  • Goede doorgroeimogelijkheden en trainingsbudget.

  • Toegang tot ons online learning platform GoodHabitz.

  • Een work-from-home budget om je hybride thuiswerkregeling goed in te richten.

  • Onderdeel van een fantastisch, ambitieus team met vele jaarlijkse uitjes, zoals zeiltrip, company overnights, kerstfeest, borrels en nog meer.

  • Gratis kaartjes voor de vele toffe races, concerten en festivals waar Alpine staat.

  • Gratis lunch twee keer per week op kantoor. Wekelijkse gratis company work-out.

 

Meer informatie over Alpine als werkgever vind je hier.

 

Wij zijn vorig jaar verhuisd naar een compleet nieuw ingericht kantoor aan de Europalaan in Utrecht. Via deze link meer informatie over ons nieuwe kantoor.

 

Klaar om impact te maken?

Ben jij klaar om bij te dragen aan onze missie: het #1 merk worden in gehoorbescherming wereldwijd!? We horen graag van je door middel van jouw sollicitatie op de functie van Global Supply Chain Improvement Specialist.

or

Apply with Linkedin unavailable
Apply with Indeed unavailable