Manager Customer Service
Hybrid- Utrecht, Utrecht, Netherlands
Operations
Als Manager Customer Service werk je samen met je team aan het tijdig en accuraat verwerken van alle orders en ben je het point of contact voor onze klanten en interne stakeholders.
Job description
Word onze collega bij Alpine hearing protection en help mee om het #1 gehoorbescherming merk WERELDWIJD te worden
Alpine Hearing Protection groeit hard, bouwt aan het #1 merk in Gehoorbescherming wereldwijd en kent een hoge duurzaamheidsambitie (onlangs B-Corp certified). De missie van Alpine is heel helder: zoveel mogelijk mensen beschermen tegen onnodige gehoorschade en hun hele leven laten genieten van geluid. Onze wereld wordt namelijk luider en luider, met meer irritant en ook schadelijk geluid en méér dan 1 miljard mensen lopen risico op onomkeerbare gehoorschade.
Alpine heeft als wereldwijde marktleider een breed assortiment voor alle leeftijden: van babies tot volwassen. We zijn verkrijgbaar in meer dan 50 landen en te vinden bij bijna alle grote retailers, zoals Etos, Ahold, Boots, DM, Rossmann/Kruidvat, Meijer, Walmart. Alpine heeft daarnaast 5 succesvolle webshops in de belangrijkste geografieën en is verkrijgbaar op de grote marketplaces zoals Amazon en Bol. Tot slot en onmisbaar in onze missie, je komt ons tegen op alle grote live events en festivals, zo zijn we exclusief partner bij Formule 1 & Moto GP, beschikbaar in bijna alle grote concertzalen (zoals de Ziggo dome, Afas Live, Stade de France) en alle grote festivals (van Lowlands tot BST Hyde Park London tot Sziget Hongarije tot Rock en Seine)
Oftewel: een enorm dynamische en uitdagende omgeving voor een Manager Customer Service.
Job requirements
Over de functie: Manager Customer Service
Als Manager Customer Service werk je samen met je team aan het tijdig en accuraat verwerken van alle orders en ben je het point of contact voor onze klanten en interne stakeholders. Als onderdeel van het team operations, rapporteer je aan de COO en werk je binnen het team nauw samen aan het oplossen van eventuele issues als het gaat om beschikbaarheid en tijdigheid van onze producten bij onze klanten.
Je bent de spil in de communicatie met zakelijke klanten en zorgt voor een optimale klantbeleving en orderverwerking. Deze rol is essentieel voor het onderhouden van succesvolle relaties met al onze klanten wereldwijd, zoals Etos, Ziggo Dome, Prénatal, Boots, DM, Babywalz en Walgreens. Jouw sterke communicatie- en coördinatievaardigheden en een commerciële instelling zorgen voor een succesvolle samenwerking met zowel de accountmanagers voor zakelijke klanten als de klant zelf. Als manager customer service/ order management bewaak je het overzicht van wat er zich afspeelt op de afdeling en grijp je in waar nodig. Efficiëntie en accuratesse in alle aspecten van ons 'order to cash' proces is cruciaal. Daarnaast heb je affiniteit met procesverbeteringen en efficiëntie van werkstromen, om zo samen met het team onze klantenservice te laten groeien tot een next level.
Wat we van jou verwachten:
- Het tijdig, efficiënt en accuraat verwerken van onze orderstromen samen met het team aan front office medewerkers.
- Ontwikkeling en aansturing van het team, zorgdragen voor een fijne werksfeer en voldoende capaciteit.
- Dagelijkse aansturing en contact persoon voor logistieke dienstverlener
- Ontwikkeling van ons orderverwerkingsprocessen en systemen, zo zorgdragen voor meer efficiency en ook betere gegevensverwerking.
- Zorg voor goede communicatie en service naar zakelijke klanten, inclusief intern en extern overleg en escalaties.
- Behandel vragen en bestellingen via telefoon en e-mail tijdig en nauwkeurig met het team.
- Signaleer en los problemen op met betrekking tot bestellingen, voorraden en klanten.
- Beheer debiteuren, inclusief facturatie, betalingsopvolging en communicatie met administratie.
- Neem deel aan organisatie brede projecten.
Waarom deze job bij jou past?
Jij hebt een achtergrond en ervaring in marketing/sales/project coördinatie en bij voorkeur ook het aansturen van een team. Daarnaast zoeken we iemand die zich herkent in het volgende profiel:
- HBO of universitaire opleiding
- Ervaring in customer service en order management rol
- Oog voor detail en tegelijkertijd de capability om te multi-tasken en daarbinnen te prioriteren
- Goede kennis van Microsoft Office, CRM/ ordersystemen. Ervaring met AFAS is een pré
- Klanttevredenheid en servicegerichtheid hoog in het vaandel, maar zoekt tevens altijd de efficiëntie hierin
- Energiek, flexibel en oplossingsgericht; kan snel schakelen en gas geven bij het oplossen van (order)issues; weet van aanpakken
- Drive om processen en werkwijzen verder te verbeteren en efficiënter te maken
- Uitstekend niveau in spraak en schrift van de Nederlandse- en Engelse taal
Je zult deel uitmaken van een doelgerichte, internationale werkomgeving binnen een toonaangevend bedrijf in de groeiende markt voor gehoorbescherming. We stimuleren een positieve werkomgeving met een gepassioneerd, jong en gemotiveerd team. We zijn een scale-up, met een start-up vibe!
Wat bieden wij:
Naast een sterk basispakket, bieden we geweldige voordelen zoals:
- Goede doorgroeimogelijkheden en trainingsbudget.
- Onderdeel van een fantastisch, ambitieus team met vele jaarlijkse uitjes, zoals zeiltrip, company overnights, kerstfeest en nog meer.
- Gratis kaartjes voor de vele toffe races en festivals waar Alpine staat.
- Gratis lunch twee keer per week op kantoor. Wekelijkse gratis company work-out.
Meer informatie over Alpine als werkgever vind je hier.
Wij zijn in december verhuisd naar een compleet nieuw ingericht kantoor aan de Europalaan in Utrecht. Via deze link meer informatie over ons nieuwe kantoor.
Klaar om impact te maken?
Ben jij klaar om bij te dragen aan onze missie: het #1 merk worden in gehoorbescherming wereldwijd!? We horen graag van je door middel van jouw sollicitatie op de functie van Manager Customer service bij Alpine.
or
All done!
Your application has been successfully submitted!