Skip to content

Events & Venues Coordinator

  • On-site, Hybrid
    • Utrecht, Netherlands
  • Events & Venues

Job description

JOIN ALPINE HEARING PROTECTION AND HELP BUILD THE WORLD’S LEADING HEARING PROTECTION BRAND 

Alpine Hearing Protection groeit hard, bouwt aan het toonaangevende merk in gehoorbescherming wereldwijd en heeft een hoge duurzaamheidsambitie, wat wordt onderstreept door onze recente B-Corp certificering. Onze missie is helder: zoveel mogelijk mensen beschermen tegen onnodige gehoorschade, zodat ze hun hele leven lang van geluid kunnen blijven genieten. Onze wereld wordt steeds luider, met meer schadelijk geluid dat de gezondheid van meer dan 1 miljard mensen bedreigt. 

Alpine is wereldwijd marktleider met een breed assortiment voor alle leeftijden, van baby's tot volwassenen. We zijn verkrijgbaar in meer dan 50 landen en te vinden bij grote retailers zoals Etos, Ahold, Boots, DM, Rossmann/Kruidvat, Meijer en Walmart. Daarnaast hebben we vijf succesvolle webshops en zijn we aanwezig op platforms zoals Amazon en Bol.com. Bovendien kom je ons tegen op alle grote live events en festivals—als exclusieve partner bij Formule 1 & Moto GP, in concertzalen zoals de Ziggo Dome en AFAS Live, en op festivals zoals Lowlands, BST Hyde Park London, en Sziget. 

 

Kortom, Alpine biedt een enorm dynamische en uitdagende werkomgeving als je op zoek bent naar een nieuwe rol binnen Events! 

Job requirements

Over de rol: Events & Venues Coordinator 

Als Events & Venues Coordinator ben jij de spil in ons team dat de internationale festival- en venuemarkt verovert. Je ondersteunt eventproducties in binnen- en buitenland en motiveert jouw crew om keer op keer onze doelstellingen te overtreffen. De events vinden voor 90% in de weekenden plaats en dit is voor jou logischerwijs geen enkel probleem.  

 

Daarnaast ben je hét aanspreekpunt voor Events & Venues specifieke retailers zoals merchandise partijen, studentenverenigingen, pop-podia en clubs. Of het nu gaat om de verkoop van gehoorbescherming, het plaatsen van vending machines of het geven van presentaties: jij weet de juiste snaar te raken. Met jouw commerciële drive en klantgerichte aanpak ben je een ster in B2B-marketing en het binnenhalen van nieuwe klanten. 

 

In deze rol rapporteer je direct aan de Director Events & Venues, maar werk je nauw samen met onze Account Managers en Business Development Managers binnen het team.  

 

Jouw verantwoordelijkheden:  

  • Je beheert klantrelaties, verwerkt vragen en bestellingen, houdt het CRM actueel, coördineert interne processen zoals kaartjesverdeling en onboarding, en ondersteunt bij marktonderzoek en salesprojecten. 

  • Als spil in onze evenementorganisatie stel je festivalpaklijsten op, dien je productieaanvragen in en coördineer je crewbriefings, accreditaties, accommodaties en vluchten. Daarnaast beheer je bonussen, evenementenkalenders, werkvergunningen, geldstromen en betaalterminals, en ondersteun je de productie van co-branded producten. 

  • Je vervoert materialen, coördineert de op- en afbouw van stands, draait de productie op festivals, ondersteunt de verkoop op locatie en stuurt het sales team aan. 

  • Je coördineert het e-learning traject van ons crew en het jaarlijkse supervisors trainingsdag.   

  • Je beheert kosten en declaraties, ondersteunt de financiële afwikkeling en budgetcontrole, houdt vending machine administratie bij en evalueert evenementen en het festival seizoen met het team. 

  • Je coördineert mailings, samples, partnerafspraken en zorgt dat marketingmaterialen tijdig worden gebriefd en besteld. 

 

Waarom deze job bij je past? 

We zoeken een festivallover met een energieke, gedreven en sterke persoonlijkheid die zich goed staande weet te houden in een snelgroeiende en voortdurend innoverende organisatie. Bij Alpine communiceren we direct met elkaar, denken we in oplossingen en vinden we het belangrijk om plezier te hebben samen. 

 

Wat vragen wij van jou? 

  • Een afgeronde HBO-opleiding, bij voorkeur in event management of een vergelijkbare studie. 

  • Sterk coördinatievermogen: je excelleert in planning en behoudt moeiteloos overzicht. 

  • Representatief en gedreven: je straalt professionaliteit uit en weet producten overtuigend te verkopen. 

  • Fysiek sterk en hands-on: je bouwt moeiteloos verkoopstands op en af en verplaatst voorraden met gemak. 

  • Goed in spraak en schrift van de Nederlandse- en Engelse taal, Duits is een pré. 

  • Rijbewijs B – maar rijbewijs BE is een pré. 

  • Festival- en eventlover: Jij voelt je thuis in een energieke en bruisende omgeving. 

  • Je bent flexibel inzetbaar en hebt heel veel energie. 

  • Tijdens het hoogseizoen (apr-okt) ben je fulltime inzetbaar. 

 

Wat bieden wij: 

Werken bij Alpine betekent werken voor een bedrijf dat écht impact maakt. Als B-Corp gecertificeerd bedrijf zetten we ons in voor zowel de planeet als de mensen. Innovatie staat bij ons centraal: we zijn constant bezig om onze producten en communicatie te verbeteren. Bij ons krijg je de kans om je skills verder te ontwikkelen en direct bij te dragen aan een merk dat het verschil maakt, niet alleen voor consumenten maar ook voor de wereld om ons heen. 

 

Naast een goed basispakket, bieden we geweldige voordelen zoals: 

  • Goede doorgroeimogelijkheden en trainingsbudget. 

  • Onderdeel van een fantastisch, ambitieus team met vele jaarlijkse uitjes, zoals zeiltrip, company overnights, kerstfeest en nog meer. 

  • Gratis kaartjes voor de vele toffe events, races en festivals waar Alpine staat. 

  • Gratis lunch twee keer per week op kantoor. Wekelijkse gratis company work-out. 

 

Meer informatie over Alpine als werkgever vind je hier. 

 

Wij zijn vorig jaar verhuisd naar een compleet nieuw ingericht kantoor aan de Europalaan in Utrecht. Via deze link meer informatie over ons nieuwe kantoor. 

Klaar om impact te maken? 

Ben jij klaar om bij te dragen aan onze missie: het #1 merk worden in gehoorbescherming wereldwijd!? We horen graag van je door middel van jouw sollicitatie op de functie van Coördinator Events & Venues bij Alpine. 

or

Apply with Linkedin unavailable
Apply with Indeed unavailable