Skip to content

Events & Venues Coördinator

Utrecht, Utrecht, Netherlands€2,500 - €2,800 per monthEvents & Venues

Job description


Ben je op zoek naar een inspirerende werkomgeving binnen een snel groeiend bedrijf in gehoorbescherming? 

Wil je meewerken aan het bouwen van ons premium merk Alpine Hearing Protection bij festivals zoals Lowlands, Down the Rabbit Hole, Loveland, Awakenings, All Points East, Paaspop, Extrema Outdoor, Dominator, AMF en nog 300 festivals in Nederland en in het buitenland? Ben je organisatorisch sterk, sales- en service gedreven, out of the box denkend en kan je goed omgaan met werkdruk? Vind je het daarnaast leuk om mensen echt te helpen om hun gehoor te beschermen? Dan heb jij hier misschien wel oren naar…

Events & Venues Coördinator

Als Events & Venues Coordinator ben je samen met het Event & Venues team verantwoordelijk voor het wereldwijd veroveren van de internationale festival- en venuemarkt. Je ondersteunt de eventproducties in binnen- en buitenland. Geen enkel event is hetzelfde, dus oplossingsgericht zijn is daarom een vereiste waarbij planning en budget altijd in ogenschouw wordt genomen.
Ook ben je een aanspreekpunt voor Events & Venues specifieke retailers zoals merchandise partijen, studentverenigingen, pop-podia en clubs voor wat betreft de verkoop van gehoorbescherming. Je helpt met presentaties, B2B marketing en het aanboren en het binnenhalen van nieuwe klanten. 


Jouw verantwoordelijkheden hebben verschillende focusgebieden:


Accountmanagement

Je bent verantwoordelijk voor het bijhouden van bestaande en nieuwe klanten in ons CRM. Je verzorgt het relatiebeheer, hierin beantwoord je vragen en bestellingen via telefoon en e-mail tijdig en volg je de betalingen en administratie op. Daarnaast ben je onderdeel van organisatie brede projecten.


Productie en logistiek

Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van de festival paklijst (product voorraad, banners, buikbakken, outfits). Je dient productieaanvragen in voor alle materialen (tent, stoelen, stroom, catering, parking tickets, etc e.d.) en maakt deze in orde via diverse festivalportals (production request). Hierna voer je de de crewgegevens in en controleer je deze. Je bent verantwoordelijk voor het aanmaken van de crewbriefing en verzorgen van de boekingen van hotels/accommodaties voor jezelf/andere event managers en crew. Vooraf aan een event deel je de e-learning module met alle crewleden zodat deze juist zijn geïnformeerd en een zo succesvol mogelijk event draaien.


Administratie

Je controleert de kosten van productie en personeel en houdt de bijbehorende declaraties bij. Je draagt bij aan de financiële afwikkeling van de evenementen en controleert hiermee het budget. Ook draag je verantwoording over de administratie van onze on-site vending machines. Ten slotte evalueer je elk event, festival of concert en het gehele festival seizoen met de verschillende afdelingen binnen Alpine.


Waar ga je werken?

Alpine is internationaal marktleider op het gebied van gehoorbescherming. Je vindt ons online, in de winkel en op alle grote festivals. Jij wordt als coördinator onderdeel van het Events en Venues team en bent samen met 4 andere collega's verantwoordelijk voor de internationale representatie van Alpine hearing protection op festivals, concerten en overige events. 

Op dit moment zit ons HQ nog in Soesterberg maar wij gaan eind dit jaar verhuizen naar de Europalaan in Utrecht. Meer informatie over ons nieuwe kantoor vind je hier.

Job requirements

Waarom deze job bij jou past:

Jij hebt recent je HBO opleiding afgerond richting event management of vergelijkbaar. Daarnaast ben jij:

  • Gestructureerd en planmatig sterk, je bent goed met Excel
  • Commercieel gedreven en klantgericht
  • Ervaren in event- of productiemanagement (dit kan ook vanuit een bijbaan)
  • Vloeiend in Nederland en Engels in woord en geschrift

Om deze rol goed uit te voeren ben je in het bezit van een geldig rijbewijs B en bereid om af en toe in het weekend te werken tijdens grote evenementen. Dit betreft een fulltime positie.


Wat bieden wij:

  • Een salaris dat past bij jouw ervaring en niveau
  • Ruimte voor persoonlijke groei en ontwikkeling
  • Gratis festival tickets, 2x2 per jaar
  • Twee jaarlijkse uitjes, een zeiltrip en een 2 daags avontuurlijk event
  • Twee keer per week een gezamenlijke bedrijfslunch op kantoor en gratis fruit
  • Wekelijkse bootcamp training met jouw collega's
  • Maandelijkse borrel


Solliciteren

Herken jij jezelf in deze vacature? Solliciteer dan eenvoudig via onderstaande knop. Een motivatie mag, maar is niet verplicht.

or

Apply with Indeed unavailable